Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Marea provocare îndeplinită cu succes Iunie 5, 2013

Zilele trecute vă spuneam că am o mare provocare de îndeplinit. Și am îndeplinit-o cu succes!
Nu am să mă lungesc foarte mult. Vreau doar să spun că în data de 1 Iunie, până la prânz, Balaurul repetase de cel puțin 6 ori: „Sunteți cea mai bună familie!… Sunteți minunați!… Sunteți comoara mea cea mai de preț!… Vă iubesc foarte mult!… Am primit cele mai frumoase cadouri!”. Cadourile Balaurului fiind o pereche de ghete cu roți în talpă, o figurină Ben 10, un Omnitrix ( mai puțin adevărat, dar pentru care am „pieptănat” orașul ca să fie cel mai potrivit și pe care am dat 10 lei la piață, nu 189 de lei la Real :D) și o ieșire la McDonald’s și în parc de la bicu.  În primele 3 zile au stat toate înșirate pe pervazul sufrageriei ca să și le poată admira și să fie la adăpost de o surioară aricioasă și curioasă. Ieri a început să le strângă și ambaleze „ca să nu se strice, că îmi plac prea mult” – a zis.

Arika a primit o oglinjoară dublă, argintie și elegantă, cu „holograma” unei păpușele care clipește ( eu o găsesc adorabilă) și o floare din aceea solară, pentru că îi plac mult, mult de tot florile. Știu, e banal! Dar eu eram în impas de idei, de chef de cumpărături și de „timp” prin portofel ;). Și banal a fost suficient pentru că e vârsta la care ei se bucură și de cele mai mici fleacuri.

Împreună au primit bani, dulciuri și fructe de la bica. Din bani le-am luat un puzzle din cuburi cu care s-au jucat amândoi super frumos și un fluture de împins pentru Arika. Fluture care a făcut-o să zâmbească încontinuu vreo 15 min și care i-a dezvoltat limbajul cu 3 noi cuvinte: merge, rupt și repară. Rupt și repară pentru că e un fluture la 6 lei ( MADE IN CHINA) la care îi tot iese o aripă. Ce vă spuneam că ei au nevoie de puțin pentru a fi fericiți? Arika și l-a ales singură și s-a bucurat la maxim de el. Acum îi lipsește o antenă care s-a rupt într-un accident sincer. O am. O lipesc. Și nu în ultimul rând a învățat să își scimbe expresia feței când cântăm „Fluturaș nu mai ai aripioare/ Domnul conte și le-a retezat…”.

Aticipat au primit de la cea mai generoasă persoană pe care am cunoscut-o în toată viața mea, Irina, un set de mic explorator ( Balaurul) și un coșuleț de cumpărături plin cu veselă și tacâmuri de jucărie ( Arika) și ieri au primit un repelant pentru insecte.

Însă marea realizare a marii provocări a fost tortul, de care eu eram rușinată că e o bombă calorică și parțial chimică ( de la E-urile din Skittles), dar care a avut un feedback incredibil de la cei mici și de la prietenii de pe facebook.

Pe scurt, am copt 2 blaturi de pandișpan vineri noaptea. 2 pentru că nu mi se topea zahărul. Ăla a fost momentul în care am regretat enorm că nu am apelat din nou la Torturi Arina. Doamna Arina face niște torturi… PERFECTE din toate punctele de vedere! De data asta m-am aventurat pentru că aveam multe ouă de țară, făină și lapte și pentru că îmi place să gătesc. Dar dacă aș vrea să impresionez sau să cadorisesc frumos pe cineva aș apela la dna. Arina.

Am încercat mai întâi cu zahăr brun. Am mixat, cu pauze, vreo oră jumătate și nu se topea. L-am copt așa. Nu a ieșit de pozat dar nici de aruncat așa că și duminică am avut tort.

Rețeta e antică și foarte simplă: 6 ouă, 250 gr zahăr ( cam mult, știu), 200 gr de făină, un vârf de sare, esență vanilie și o lingură de zeamă de lămâie. Atât, fără praf de copt.

Sâmbătă dimineață am tăiat, însiropat cu lapte și montat tortul cu o cremă de vanilie și bețișoarele de biscuite îmbrăcate în ciocolată de la Lidl. La un tort cu diametrul de 20 cm vă ajunge un plic de cremă ( de 120 gr, am uitat marca) dar vă trebuiesc o cutie și câteva bețe de biscuiți ( îmi pare rău dar nici aici nu am ținut minte cum le chiamă, pentru că nu am crezut că tortul va avea așa mare succes). Bețișoarele s-au lipit perfect de cremă și nu a mai fost nevoie să le leg, dar dacă îl transportați undeva poate nu strică să îi faceți și o fundiță frumoasă.

L-am ornat cu Skittles ( să fi fost vreo 6 pungi mici) și figurina Ben 10 la care i-am pus în mână baloane adevărate, foarte mici. Le-am găsit la piață cu 2 lei 10 bucăți și le-am unflat doar foarte puțin cât să nu aibă cute. „Un tort cu baloane mici” fusese visul neîmplinit de acum 2 ani al Balaurului. Nu-i grozav când poți îndeplini un vis?

Arika a văzut prima tortul și a avut o reacție disperată. Tati o ținea să nu ajungă la el înaintea Balaurului și ea țipa „to(r)tuuu, to(r)tuuu!”. Cum să nu fie disperată? Nu mai văzuse în viața ei atâta ciocolată și bomboane colorate la un loc. :)) Știu că nu-i sănătos dar dacă i-am scăpat la dulciuri convenționale nu am să fiu o ipocrită și să vă povestesc că le-am făcut tort raw-vegan. Dar apropos de raw, pe 31 mai Mia a mâncat praline, batoane cu cocos ( gen Bounty) și o budincă de la Rawzisme de a picat sub masă după ce au plecat musafirii. Îi sunt datoare Silviei, creatoarea deliciilor raw, cu poze.

Acum vă las cu pozele, dar nu înainte de a vă scrie un citat, de pe facebook, care m-a inspirat:

„1 IUNIE… ASTAZI IMI CELEBREZ COPILUL INTERIOR ,MA INTORC SMERIT LA EL SI IL ROG SA MA IERTE! II MULTUMESC SI II ARAT RECUNOSTINTA MEA INFINITA PENTRU CAPACITATEA LUI DE A MA ASTEPTA ,PENTRU MOMENTELE IN CARE L-AM UITAT NU I-AM FOST APROAPE SI NU L-AM IUBIT,PENTRU FIECARE RESPINGERE SI PAS INVERSUNAT SPRE MATURIZARE PENTRU CA MI-AM DORIT SA CRESC PREA REPEDE,PENTRU CA IN DORINTA DE A FI IMPORTANT A MA FACE AUZIT,VAZUT,APRECIAT SI IUBIT AM UITAT SA MA JOC DE PREA MULTE ORI.SI TOTUSI EL A FOST RABDATOR…CHIAR SI O VIATA. IUBINDU-MA LA FEL IN TOT ACEST TIMP. LA MULTI ANI COPIILOR DIN VOI SI DIN VIATA VOASTRA!”  – de dl.Lucian Gabriel ( tată și în curând bunic)

p.s. În timp ce eu făceam blatul, în termeni științifici, Arika se stimula senzorial cu coji de ouă :)). În termeni mai puțin științifici s-a jucat și le-a zdrobit mărunt iar asta a ținut-o ocupată lângă mine.

IMG_2306

IMG_2308

IMG_2309

IMG_2311

IMG_2313

 

Lasă un răspuns

