Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

1 din 7 Ianuarie 26, 2013

Filed under: Interesante... sau mai putin — sotiesimama @ 10:44 pm
Tags: , , ,

Dacă data de pe blog nu e greșită au trecut aproape 3 ani de când am citit o provocare și nu am onorat-o. Nu am uitat de ea dar era o provocare prea grea pentru mine. Să scriu 7 lucruri despre mine? Păi 7 sunt prea puține și aș avea mai multe de ales. Dar 7 sunt prea multe să le scriu, așa, oricui. Însă mă tot împiedic în gând de un lucru  oraș. Năvodari! Da. Un lucru pe care nu îl știți mulți despre mine e că mai port în suflet un oraș, altul decât Brașovul. Și orașul ăsta deși e mai mic ocupă un loc mai mare. Eu am copilărit la Năvodari. Când prin tabără, când prin oraș; când cu capul în nori, când cu picioarele în mare. Nu câte 10 zile, ci și câte 3 luni. A fost ca școala mea de vară. Acolo m-am format și transformat în multe, multe veri la rând. Atât de multe că nici nu mai știu câte, dar îmi amintesc că pe la 5 ani ( poate) am luat râie căprească de la așternuturile din tabăra Delfin. Mi-am făcut luna de miere la Năvodari și tot acolo mi-am dus copilul la mare pentru prima dată.

S-a râs mult de mine pe tema asta. Dar cei care au râs nu știu ce port în suflet.

La un moment dat am glumit că aș vrea să îmi fie țărâna aruncată pe plajă la Năvodari și s-a râs cu și de mine. Dar indiferent unde îmi voi găsi locul de veci spiritul meu sigur va da și o tură de plajă, pe-acolo.

Acolo, în tabără, am crescut liberă ca un cal sălbatic. Desculță, fără probleme și fără griji. Cu prieteni de-o seară, prieteni de-o vară și prieteni de-o viață. Da, prieteni de-o viață pe care îi am mereu în gând și cărora nu am apucat să le mulțumesc cât mi-au fost aproape.

Prieteni care nu știu că o seară obișnuită de-a lor era o seară specială pentru mine. Care mi-au arătat o altă față a vieții și m-au învățat de ce să mă feresc și în ce să cred.

Și când am spus desculță n-am glumit. Mergeam cu ai mei în piața din oraș și îmi cumpăram sandale de burete bărbătești, că alea îmi plăceau mie. Îmi plăceau dar nu le purtam oricum. Tata mă urca în mașină în tabără și când în oraș mă întreba: „Unde îți sunt papucii?” îi spuneam că i-am uitat „la căsuță”. Da, așa le spuneam barăcilor alea: „căsuțe”. Erau căsuțele mele de vară și ce bogată mă făcea să mă simt asta. Și eram mare și umblam desculță. În vara când aveam 15 ani am plecat desculță și m-am plimbat prin iarba din centrul orașului, pe care stropitorile din fața unei bănci o udau de mare zor. Drept pedeapsă tata nu m-a luat cu el în bancă. :)

Și câte răsărituri am văzut… Câte seri cu nisip și apă fosforescentă am văzut… DA! Există un fenomen rar, care umblă pe facebook distribuit de pagini ca „Nu ai să crezi” sau „Existing Actuality” unde lumea scrie că pozele ar fi lucrate în Photoshop. Well, guess what people? They aren’t and I’ve seen it with my own eyes!

Apoi ar fi mirosurile și zgomotele care nu o să îmi iasă niciodată din cap. Copilăria și adolescența mea miros a Protex Ultra, a vată de zahăr și popcorn. A apă sărată și alge împuțite. A seri sub clar de lună, cu ploi de stele când stăteam pe plajă cu capul pe spate și mă rugam la fiecare stea să mă placă și pe mine nu-ș ce băiat. Ce alte priorități are o copilă ( cuminte de-altfel)? Iar când mă plăceau fugeam și mă ascundeam în cameră, sub cearșaf. Și uneori, chiar și de sub cearșaf , mi se amestecau în cap zgomotele teraselor și ale discotecilor. Și din amalgamul de zgomote și forfotă o piesă mi-o amintesc cel mai bine: Celine Dion – Pour que tu m’aimes encore . Pentru că într-o zi în care soarele ardea și era atât de multă lumină încât îmi amintesc fiecare detaliu, pe terenul de baschet prietena mea de-o vară, Claudia, mi-a povestit un secret absolut uimitor de-al ei. Și pe fundal era piesa asta.

Mai am în minte un băiat cu pielea măslinie și ochii verzi care dormea cu pui de câini abandonați în pat, direct pe pătură, în „căsuța lui”. Altul cu cei mai hoți ochi migdalați și cu cel mai perfid zâmbet sub ei. Au trecut prin viața mea, au lăsat o mică amprentă și au plecat mai departe. Poate habar nu au că au lăsat o amprentă pe cineva.

Și da, am în minte și o scenă din aceea demnă de sfârșitul unui film, în care eram cățărată pe o țeavă ce intra în mare din dig, cu fața spre Mamaia și spatele spre combinat, vântul îmi sufla peste față iar eu purtam un tricou de-al tatei peste un slip și atât. În acel moment nu purtam nimic în minte și în suflet. Nu am gândit și nu am simțit decât că sunt liberă.

Acum că-s mamă, departe de mirosurile, zgomotele și prietenii de mai sus, sper doar că și copiii mei vor avea așa momente!

 

2 Responses to “1 din 7”

  1. AndreeaG Says:

    Pot sa imprumut si eu din amintirile tale? :) Eu nu am dinastea :( pe mine nu m-au lasat deloc in tabere sau excursii, m-au vrut muuult mai „cuminte” :(
    Dar zi care-i contextul de stateai atat acolo, ca-s geloasa rau!? :) Aveai vreo ruda, sau pe cineva care era supraveghetor la scoleri sau cum, ca mi-e greu sa-mi imaginez. Daca se poate sa spui, evident :)
    Si … zi si restul de 6 lucruri, ca asta cu Navodariul mi-a placut tare mult! :D
    In rest, sunteti bine, sanatosi, la casa voastra? :D

    • sotiesimama Says:

      Lasă Andreea că tu ți le faci acum amintirile și le oferi și copiilor tăi. Ești mai norocoasă ca mine!
      La mine, da, totul a început cu mersul în tabără câte 1-2 serii, cu ai mei ca profesor însoțitori. Apoi ai mei au făcut parte din „Comandament” și aveau ceva beneficii. Idee e că ne implicam în multe activități dar ne și distram. Iar ai mei m-au lăsat atât de liberă tocmai pentru că eram foarte cuminte. Adevărul e că nu am profitat suficient, nu am pierdut suficiente nopți și nu am flirtat suficient, dar tot am o mie una de nopți de povestit :).
      Cât despre celelalte 6 lucruri am să le mai strecor pe parcurs…poate!


Lasă un răspuns

