Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Dați-le aripi! Noiembrie 10, 2012

Filed under: Proud Mother — sotiesimama @ 12:12 pm
Tags: , , , , ,

În adolescență, probabil din nevoia de a înota împotriva curentului, obișnuiam să spun că fluturii sunt scârboși, pentru că sunt, de fapt, omizi! Apoi am depășit acea etapă și am reușit să descopăr frumusețea fluturilor. Mai întâi ca bijuterii/accesorii, apoi ca făpturi. Acum văd frumusețea fluturilor și le accept urâțenia omizilor. Când am conștientizat că metamorfoza lor e o minunată metaforă am rămas fascinată. Și așa e! E minunat cum unele ființe, la fel ca în povestea „Rățușca cea urâtă”, pot evolua atât de mult.

E cam la fel și cu micuții pui de om, care se nasc zbârciți și plini de puf. Apoi mamele îi țin strânși într-un cocon de dragoste… bine, și păturele moi. Apoi, deodată, îți dai seama că le-au crescut aripi, uneori și cornițe ( fluturii văzuți de aproape au „cornițe”) și culorile lor te orbesc.

Deci iubiți-vă omiduțele maxim, dar aveți grijă să nu îi strângeți prea tare în cocon! Dați-le aripi! Și lăsați-i să le folosească, nu le tăiați!

Sper că veți găsi toate ghilimelele pe care mai sus am ales să nu le folosesc.

Și nu mă pot abține să nu vă scriu iar despre o carte. Nu vreau să devină un blog cu review-uri despre cărți, cum nu mi-am dorit un blog culinar. Dar unele cărți merită lăudate. Azi: Omida mâncăcioasă.

Eric Carle e un autor foarte apreciat în alte țări. În State cărțile lui sunt folosite ca material didactic. Omida mâncăcioasă ( aka The Very Hungry Caterpillar) e o carte grozavă. Bine, la fel sunt și „Prima mea carte despre culori” și toate celelalte cărți ale lui Eric Carle, dar pe acestea din urmă nu le avem încă ci doar le-am avut împrumutate de la bibliotecă.

„Omida mâncăciosă” i-am oferit-o Balaurului de ziua lui. Trecea de ceva timp printr-o perioadă mai grea și refuza să mai mănânce ( ca formă de protest cred eu). Era o problemă adevărată, el fiind un copil care a mâncat mereu bine. Chiar de ziua lui am plecat la drum, către orașul unde s-a născut și pe drum i-a fost rău, a vărsat ( a doua oară în viața lui). 2 zile nu a mâncat nimic, aprope nimic. Doar firmituri strecurate mai mult cu de-a sila. Apoi, coincidență sau nu am început să citim aventura omiduței și să îi dau pastile naturiste pentru viermișori ( Giardinofug Junior) și, de pe o zi pe alta, totul a revenit la normal.

Ce a fost deosebit la cartea asta, pe lângă ilustrațiile puternic colorate, a fost mesajul pe care îl transmite. Mesaj pe care Balaurul l-a înțeles atât de clar că, după ce am citit cartea o dată mi-a spus: „Nu citi toate astea ( arătând spre mâncărurile multe și diverse care i-au făcut rău omiduței). Doar astea și acolo jos nu!” Jos scrie că pe omidă a durut-o burtica. Și doar o singură dată mi-a zis să sar și peste partea cu frunza fragedă. Acum citim toată cartea, împreună. Îi place să spună el ce a mâncat divers omida. Și după ce o citim în limba română mi-o cere și în engleză. Și stă cu urechiuțele ciulite și sigur încearcă să memoreze câte ceva. Aseară am citit-o în engleză a doua oară și el mi-a zis: „Acum spune POP!” Deci o memorează în secret.

Îl ador pe balaurul ăsta! Are stofă de fluture în el. Și omida de sor-sa mie dragă ca lumina ochilor! Și ea are stofă de fluturică din acea mirobolantă, epică! Vă plac cuvintele trendy? :))

Cartea e cu pagini cartonate și perforate. Și pe lângă mesajul că mâncarea multă, grasă și dulce poate da dureri de burtică le mai transmite și că un somn lung îi poate transforma. :D Iar găurelele îl pot ajuta să numere, iar textul să numere în 2 limbi.

Așa că, citiți-le copiilor și dați-le aripi!

 

Lasă un răspuns

