Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Vicii acunse Septembrie 21, 2012

Filed under: Former Shopaholic,Interesante... sau mai putin — sotiesimama @ 7:19 am
Tags: , , ,

Mi-e rușine să recunosc, dar am un secret murdar. Îl mărturisesc în speranța că voi putea fi salvată…

IUBESC – poate prea mult – CĂRȚILE ȘI CAFEAUA! Da! E ca chiar un viciu și mi-e tare greu să mă controlez sau corectez.

Cu cafeaua e ceva mai simplu, pentru că e mereu în casă, în orice casă, în orice instituție. Și prin insituție cred că se poate înțelege orice spațiu public cu pereți, pentru că sigur vând cafea de la chioșcurile de ziare, la automatele din gări și spitale, până la magazinele de specialitate și localurile selecte, nu? Prețurile decente… adică nu prea ai cum să rămâi fără bani de o cafea, nu?

Mi-am dat seama că am o problemă atunci când, pentru câteva zile la rând, am râvnit la cafea în miezul zilei. Mi se părea că miroase a cafea peste tot, dar nu mirosea. Așa că trebuia să fac eu să miroase :D. Deci, clar, devenisem o „cafengioaică”. Uite cuvântul ăsta, care sună urât, mă face să mă simt vinovată, viciată. Păi cum? Prima cafea o beau de nevoie… poate un pic și de plăcere, dar a doua o beau doar de plăcere. Sau „plăcerea” să fi devenit „nevoie” între timp? Am, cel puțin, o dilemă dacă nu și o problemă.

Mai grav e cu pasiunea pentru cărți, că sunt mai rare și mai scumpe decât cafeaua. Asta pentru că la mine cărți înseamnă altceva decât „colecțiile” care se vând lunea sau joia la chioșcurile de ziare, cu publicații ce au nevoie de o „momeală” pentru a se vinde. Am cumpărat și eu 7 cărți din 2 serii până să îmi dau seama că… „alea nu e cărți!”. Și aspectul mai rușinos al problemei e că râvnesc la cărți pentru copii. Nici măcar nu mi le doresc pentru mine, ci pentru Balaur și Arika. Alți părinți iau Kinder la copii. Eu nu! Eu iau o carte. Am luat și eu 1 ( UN) ou Kinder anul trecut, ca recompensă pentru Balaur că făcuse ceva bun/bine la grădiniță. Știu de unde mi se trage asta. În copilărie am citit toată biblioteca din camera noastră ( cea cu cărți de copii, evident) de 2 ori. Mama nu mai știa ce să facă, iar apoi… am descoperit băieții și cărțile au devenit, de-odată, neinteresante.

Ieri Balaururl a primit 2 stickere. Nu e o premieră. Am mai primit și 2 buline roșii de-odată, iar în astfel de momente simt nevoia să îl recompensez. L-am dus la librărie. El a vrut 2 Zgumee. Am negociat și a rămas 1. I-a picat o poșetă de damă, mică, urâtă, pe jumătate dezmembrată… jumătate defectă și un pic infectă =)). Vai, ce m-am bucurat! De acum nu o să îmi mai ceară Zgumee. 4,20 lei risipiți :(…Nici nu știam că exită fake-uri după Zgumee, de cea mai proastă cacalitate și cu sigla Noriel pe ele. De la aceeași librărie, tot săptămâna i-am cumpărat 2 cărți absolut deosebite: „Ghici ce trebuie să zici – Politețea pentru pici” ( 9,90 lei) și „David și puiul de întuneric” ( 13 lei).  Prima e o carte adorabilă, în versuri, cu spațiu pentru colorat și cred că și utilă. Cea din urmă e o carte premiată, cu o grafică superbă și sigur utilă când unui copil îi este frică de întuneric. Dar, apoi, mi-am dat seama… Balaurului nu îi e încă frică de întuneric. Nu cum scrie în carte. Deci nu cred că ar fi o idee bună să i-o citesc. Am ascuns-o și m-am făcut că uit de ea pentru că el mi-a cerut de 2 ori să i-o citesc. Mi-am dat seama că am cumpărat-o pentru că am găsit-o EU irezistibilă. Acum o consider o investiție, ca să nu mă simt vinovată că am cheltuit sau blocat bani în ceva inutil momentan.

Problema e că am o listă lungă de cărți care TREBUIESC cumpărate! O carte DE ADULȚI care TREBUIE să o citesc ( The Kite Runner  – Khaled Hosseini)! Și o carte carte TREBUIE să o termin cât de repede ( Iubirrre). Cea din urmă e absolut superbă, dar nu o recomand garvidelor, lăuzelor, dereglatelor hormonal, depresivilor și bătrânilor cardiaci care au/avut animal de companie pentru că textele din ea ori îți cresc pulsul, ori te fac să plângi. Doar ce a scris Horia Brenciu mi-a smuls un zâmbet. Deși a scris superficial a concluzionat superb. Unde mai pui că toate veniturile obținute din vânzarea acestei cărți merg către GIA, o organizație ce are grijă de animăluțele fără stăpân.

Azi dimineață, pentru că toate au mesrs bine, am reușit ( pentru a doua oară) să citesc în timp ce-mi beau cafeaua. Așa începe o zi bună, chiar dacă afară plouă de nici câinii nu au vrut să iasă din casă.

 

7 Responses to “Vicii acunse”

  1. Zana Says:

    Da, asa este: trebuie neaparat sa cumperi „the kite runner” pentru ca merita ;). Cat despre cafea, iti spune o ex dependenta de cafea: se poate sa o bei doar pe cea de dimineata. Daca o faci tare de tot :))

  2. Cori Covaci Says:

    Si mie imi place cafeaua, o beau de placere. Bine ca inca nu sunt dependenta. Cat despre carti, eu mi-am cumparat de ziua mea un Kindle (ma tot gandeam la el si cum cativa oameni dragi au pus mana de la mana), asa ca ma pun pe citit ori de cate ori am timp.

    • sotiesimama Says:

      Cori, și Cioni are un e-reader doar că nu e Kindle. Eu îl consider… moartea pasiunii. No offence! Știu că e-reader-ele sunt viitorul și cărțile vor dispărea încet, încet. Cu atât mai mult am început să țin la cărțile pe care le am.

  3. AndreeaG Says:

    Am eu o dra speriata de intuneric, in camera careia poti sa ascunzi cartea aceea, pt o vreme :D (oare va tine si de data asta?! :D )

    Cafeaua nu imi place, nici mirosul, nici gustul, nimic. Probabil sunt din aceia, sub 1% ai planetei :D Asa m-am nascut, cred, dar cred ca e mai bine :) Las’ sa aveti voi mai multa :)

    Cartile … daaaaa, la orice ora! mai ales cele pt copii :D sau orice chestie citibila.

    La voi ploua? La mine inca-i vara :) Veniti in vizita? :)

  4. AndreeaG Says:

    Eu zic sa scoti „puiul de Intuneric” din ascunzatoare, nu cred ca exista vre-un risc! E prea frumoasa ca sa nu i-o citesti.
    Eventual ii explici ca … sunt unii copii carora le e teama, cum ar fi lui David, care era mai mic decat el, el e deja baiat mare si a trecut de etapa respectiva :)

    • sotiesimama Says:

      O mai țin. Știu eu de ce. I-am citit „Nu ți-e somn, ursulețule?” și 2 zile mi-a spus că îi e frică de întuneric. După aceea cred că am citit altă poveste și a uitat că îi e frică de întuneric :)). O mai țin că sunt prea obosită să gândesc, apoi, contra-argumente.


Lasă un răspuns

