Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Trolul Ecologist August 24, 2012

Nu mai intrasem de atâta timp pe blog că mi-a cerut să mă autentific. Și după ce am intrat am strănutat de la cât praf se depusese pe aici…

Sunt mult în urmă cu multe și am multe idei care apar și dispar cum au apărut. Spre exemplu tocmai am pierdut o idee bună doar scriind asta. Dar nu uit de Trol, nu! Băiat de nădejde. O vreme chiar m-a ajutat la greu și orice mamă mă va înțelege. Dacă nu aveți copii citiți ca să povestiți la alții care au sau doar ca să îl cunoașteți pe Trol.

Acum mai bine de un an se făcea reclamă pe Disney la un desene cu 3 pești ( Milo, Bea și Oscar). Grafica era ciudată, către oribilă. Apoi am văzut un episod cu Balaurul. 2, 3 episoade… hei, ajunsese să mă prindă mai ceva ca Neveste Disperate! Într-o zi a fost un episod despre reciclare and such ( nu mă judecați, chiar iubesc engleza!). Cum spuneam, Balaurul urmărea cu maxim interes seria asta iar episodul de care vreau să vă vorbesc a avut un impact uriaș asupra lui. Deși e încă foarte mic eu i-am introdus foarte devreme noțiuni despre ecologie, pe care le-am înțeles în felul lui. De mare ajutor mi-au fost cartea Ovi și materialele despre predarea vechilor consumatoare de curent către centrele de specilitate. Dar cel mai de folos a fost Trolul Ecologist, în care Balaurul crede și azi, deși și-a dat seama că noi stingem televizorul nu el. Da! Acum un an era convins că Trolul Ecologist, așa cum l-a înțeles el din desenele „Viața în Acvariu” EXISTĂ! Iar eu am profitat și i-am întărit credința. I-am închis televizorul, cu telecomanda, de după tocul ușii și când a întrebat i-am zis că a fost Trolul Ecologist. Următoarele dăți nu mai întreba ci venea și îmi spunea că Trolul Ecologist a stins televizorul pentru economie de curent. Acum nu mai merge treaba cu televizorul ( că i-a arătat bunicu’ cum funcționează telecomanda și a descoperit singur că televizor sunt ascunse butoane) dar încă mai crede în Trol.

Cu ceva timp în urmă am cumpărat niște miere. Eu mi-o pun în cafea iar Balaurul cere clătite cu miere că așa mănâncă Winnie de Pluș. Mierea a venit în bidon de 2 l dar eu mi-am pus-o într-un bidon de suc Tedi ( știți bidonul ăla cu capac verde?) ca să o torn ușor peste… orice. Odată cu mierea am primit niște căpăceală ( despre ce e căpăceala puteți citi aici ) și ideea de a conserva afine în miere. Văzut, plăcut, făcut! Dar să ne întoarcem la căpăceală. Eu mestecam fericită în fața micuțului…

– Ce mesteci?

– Gumă ecologică! ( știa că guma ecologică sunt faguri de miere) Și ai voie să mesteci și tu. Și fiindcă e ecologică poți să o înghiți! ( la momentul ăsta îl prinsesem de nas ca un pește în cârlig)

– Adu-mi și mie… om nom nom… E bună! De unde o ai?

– De la Andreea. Andreea face guma cu Trolul Ecologist. El ridică capacele la stup și Andreea culege guma pe care albinele o depozitează pe capac.

– Și cum se cheamă?

– Gumă ecologică!

– Nu. Ce scrie pe ambalaj?

– Aaaaaa… ( pauză rapidă de gândire-răspuns-bun)… scrie Un Grăunte de Nisip! ( oare Andreea știe că există o carte care se cheamă „Aventurile unui fir de nisip”?)

– Ce drăguț! De ce?

– (?) … pentru că așa i-a plăcut Andreei…

Și știți cine a fost vocea trolului în desene? Ozzy Osbourne!

Nu vă lăsați îngroziți de grafica oribilă, desenele e chiar fain! Găsiți pe youtube câteva episoade.

Imagine

 

3 Responses to “Trolul Ecologist”

  1. AndreeaG Says:

    HA!!! Ce mi-a placut! O sa-l caut si eu pe Trol, ca tot ceream, zilele trecute, recomandari de animatii educative(http://ungrauntedenisip.blogspot.ro/2012/08/dra-printesa-am-dat-o-pe-braza-cu.html). Cred ca se incadreaza perfect la grupa de varsta care ma priveste, iar despre mesaj … tot respectul! Si cine ar fi fost mai potrivit oare decat Ozzy ? :D

    Cat despre povestea ce are legtura cu mine … sa sti ca socrul meu colaboreaza mai mult cu Trolul, adica face-to-face :) Eu am fost o singura data la „cules” de miere si alta data nici nu ma mai duc, sti ce zumzet de milioane de albine e pe acolo?! Mi-e o frica de mor, oricat de mult imi plac mierea si produsele adiacente, prefer sa ma ocup de partile care nu implica contact direct cu albinele, mai ales cand acestea zboara haotic in carduri de cateva sute sau mii …

    Ma bucur ca l-ai dovedit cu capaceala, ai mei o mesteca fara sa fie nevoie de nici o poveste, comparatia cu guma nici nu si-ar avea rostul, pentru ca nu cred ca au mestecat guma niciodata pana acum :D
    Mierea se va zaharisi in curand, ca asa stie sa faca ea, doar e 100% naturala :) deci vezi cum te descurci cu ea in recipiente cu gatul ingust! Eu o am in borcane de sticla si mi-e comod sa umblu la ea, indiferent de starea pe care o are, dar prin posta mi-e teama sa trimit in sticla, de aceea am preferat pet-urile.

    Am luat la cunostinta si feed-back-ul cu ambalajul, promit ca voi face etichete mai frumoase! :D
    Ma interesez si de „Aventurile unui fir de nisip” suna f draguta descrierea de carte, nu aveam idee de ea. Cam ceva de genul acesta a fost si ideea mea cand am ales, in viteza, titlul blogului, „aventuri” povestite in virtual :)

    • sotiesimama Says:

      Andreea eu am înțeles cine face mierea dar mi-era mai greu să îi explic. El are încredere în ce îi spun dacă par hotărâtă.
      Mierea a început deja să se zaharisească ( câteva cristale ici colo) dar tot iese din sticlă. Până acum nu am avut probleme cu mierea pusă în bidoane de jumătate. La urmă de tot o puneam în apă caldă sau puneam ceai în bidon. Cu sticla de Tedi tort super cu precizie și asta mă încântă.
      Nu cumpăra cartea dacă o găsești. Aș vrea să o găsesc și să ți-o trimit eu :D.
      Pupăm cu drag aventurierii, abia aștept să vă citesc pe blog!

    • sotiesimama Says:

      Aaa, și să știi că desenele nu e foarte educativ ci doar amuzant. Trolul și lecția de ecologie a fost numai într-un episod și eu am profitat de faptul că pe micuț l-a fascinat.


Lasă un răspuns

