Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Pay it Foreward Iulie 23, 2012

Filed under: Desperate Housewife,Proud Mother — sotiesimama @ 7:16 pm
Tags: , , ,

Toată viața am mers după câteva principii solide. Pentru zilele noastre, prea multe și prea solide. Dar încerc să mă „vindec”. Sunt, totuși, câteva principii la care nu voi renunța niciodată. Unul din ele e: „Dacă poți face un bine, fă-l! Dacă nu, nu te băga!”. Și clar că de multe ori am făcut un bine ( obiectiv și real un bine) și am fost răsplătită cu „Facerea de bine, f*****a de mamă.”. Dar nu am renunțat să cred că binele făcut se întoarce când ai mai mare nevoie.

Și, iată că, AM AVUT DREPTATE! Însă nu a mers chiar după schema din imaginea de mai sus, sau cea de mai jos. Acelea sunt doar surse de inspirație sau motivație pentru a face bine.

Ați văzut filmul „PAY IT FOREWARD”? Dacă nu l-ați văzut, TREBUIE să îl vedeți, ca să înțelegeți de ce e important să faci un bine.

Pe scurt, foarte pe scurt, dacă un on face un bine, în avans ( adică o faptă bună gratuită) cuiva iar beneficiarul face mai departe un bine în avans altor 3 persoane, totul se va transforma într-o rețea salvatoare care poate ajunge din nou la cel de la care a plecat.

Postarea asta e dedicată cuiva. O dedic Andreei G. care „a plătit în avans” și mi-a făcut mie un mare bine și o mare surpriză când deja credeam de mult că nu mai există oameni buni, altruiști. Nu vă pot da detalii încă pentru că nu i-am cerut și ei acordul. Vreau ca postarea asta să fie o surpriză ca să simtă cu adevărat cât de mult îi mulțumesc.

Mulțumesc, Andreea G., atât pentru ce mi-ai trimis dar și pentru speranța pe care mi-ai dat-o că mai există oameni buni!

http://www.imdb.com/title/tt0223897/

 

8 Responses to “Pay it Foreward”

  1. AndreeaG Says:

    M-ai facut sa lacrimez mai doamna … asa de dimineata, de parca nu era deajuns ploaia racoritoare de afara :)

    Iti dau acordul sa scri orice te taie capul si-ti doreste inima :)
    Nu este cazul de atatea multumiri, nu a fost nimic mai extraordinar decat gestul tau initial cu cartile, inteleg ca inca nu ai citit postul :D

    Filmul cred ca l-am vazut, imi pare cunoscut, incerc sa-l revad, nu stiu cand :)

    Despre „facerea de bine” … e mult de analizat, principiul meu e ca daca te apuca entuziasmul si poti face ceva, nu ezita sa faci, indiferent daca iese rezultat scontat sau nu.

    Eu cred inca in bunatatea umana, fara a fi motivata de religie sau altceva, nu neaparat in treburile cu donat bani pt cazuri, ci pentru ce poti face, un gest cat de mic.

    La telefon vad ca e greu sa ne prindem, eu cel putin, imi amintesc seara detot ca a trecut ziua si iar n-am avut timp sa dau un tzar :)

    • sotiesimama Says:

      Să știi că eu dacă mă uit în urmă am făcut cele mai „nebunești” gesturi, care au ajutat pe cineva. Unii ar zice că sunt fraieră dar eu cred că asta îmi aduce noroc. Și nu vreau să scriu despre toate acele mici fapte bune pentru că nu le-am făcut ca mai apoi să mă laud cu ele.
      Și eu îmi propun dimineața să sun la câte cineva drag și îmi amintesc după 3 zile, seara, în pat, că nu am făcut-o. Deci știu!
      Vă e-îmbrățișăm cu drag!

  2. AndreeaG Says:

    „acordul” trebuia sa fie in ghilimele :) nici nu era cazul sa-mi ceri asa ceva, dar nici nu e nevoie sa-mi inchini vreo oda, daca am avut si am putut, am facut :)
    Sper sa te ajute ce ti-am trimis!
    Mai putin chestiile medicale, de care sper sa nu ai nevoie :)

    • sotiesimama Says:

      Andreea, mi-ai dat de lucru pentru mult timp. Pe ciuoerca de chefir o cântăresc o dată la două zile, ca să țin un fel de jurnal al ei. Iar la Kombu deja am făcut un al doilea borcan în care vreau să încer să fac un oțet de mere. În primul se vede deja la suprafață o clătituță „groasă” cât o pânză de păianjen. Mi-s dragi ca niște animale de companie. ;))

      • AndreeaG Says:

        Mi-am adus aminte de tine si de „panza ta de paianjen” :)

        Vezi ca ciupercile de kombucha care sunt puse in borcane mai mici, ca sa faca pui, nu trebuie sa umbli la ele, si trebuie sa fie mai multa ciuperca si mai putina zeama. Adica pui un borcan de 800ml cam pe 3 sferturi cu lichid, maxim, si ciuperca … cam cat o clatita intreaga, chiar daca e sub forma de bucatele mai multe si mai mici.
        E dubios ca se ingroasa atat de incet, la mine se face o clatita cam de jumatate de deget intr-o sapt, max 10 zile, pe caldurile astea.
        In borcanul cu otet, adica cel in care pastrez ciupercile pe care nu le fol, si la care umblu doar cand trimit pe la altii, am avut surpriza sa gasesc o ditai ciuperca de aproape doua degete, alba si frumoasa, in mai putin de o luna.
        Mai scrie daca ti se pare ca nu merge cum trebuie, si mai analizam ce si cum.

        Kefirul … :) o sa-ti treaca entuziasmul, si eu eram la fel, la inceput :)
        Nu este neaparat nevoie sa le cantaresti, se vede „la ochi” cum cresc, in doua sapt max, ar trebui sa se dubleze cantitatea.

  3. sotiesimama Says:

    Ciuperca de Kefir s-a dublat deja :D. Și puiuțul de Kombu l-am pus într-un borcan cam mare, dar nu cu foarte mult lichid. Se vede că a evoluat, în 3 zile e considerabil mai evidentă dar nu cred că se va îngroșa chiar așa cum zici tu. În borcanul ăla sper să fac și eu oțet. Oricum, nu mă grăbesc, repet experimentele… :D
    Tu chiar folosești oțetul?
    Iar kefirul mi se pare că îmi dă poftă nebună de mâncare și cred că am să mai abțin de la el. Primii pui îi dau la o mamă cu 2 băieței tare nemâncăcioși.

    • AndreeaG Says:

      Nu am prea folosit otet de kombu. Este foarte acidulat si imi este greu sa il tin in stcla si sa il folosesc, fasaie sticla o gramada cand o desfac. Nici nu mi s-a parut eceptional la gust, si noi fol otet de mere, facut in casa :)
      N-as putea sa ma exprim in privinta vre-unei legaturi intre kefir si pofta de mancare, asa o fi … Si eu il consum mai putin peste vara, avem atatea fructe incat nu prea mai incape si el, dar iarna, e de baza.

      • sotiesimama Says:

        Ai dreptate că acuma între atâtea fructe kefirul nu prea mai încape. Iar la borcanul cu oțet azi i-am pus gând rău că nu prea crește puiuțul. O fi de la faptul că nu pun mult zahăr?


Lasă un răspuns

