Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Copilu’ știe mai bine! Iunie 4, 2012

Filed under: Desperate Housewife — sotiesimama @ 9:06 pm
Tags: , , , , , , ,

Copilu’ știe întotdeauna mai bine! Și nu glumesc. De sărbători Balaurul a fost cu colindatul printre vecini și neamuri și pentru că e irezistibil de simpatic s-a întors acasă cu ”desaga” plină cu bani, ciocolățele și o jucărioară. Ca să simtă o satisfacție de pe urma ”muncii” lui i-am promis că îl las să își cumpere tot ce își dorește de banii aceia. Dar pentru că nu sunt o mamă perfectă și pentru că el nu știe încă valoarea banilor i-am cam înjumătățit câștigul și am încercat aproape mereu să îl influențez ce să nu cumpere cu texte de genul ”Dar chiar nu ai nevoie de aia!” sau ”Dar mami, aia e o chinezărie ieftină!”. Și asta e greșit, știu că e dar încerc să mă schimb. Și uite așa am ajuns cu el la cumpărături în Selgros și a văzut el un cufăr din bambus 100% chinezesc și 100% penal și a început că el îl vrea și îl vrea. Ooo, chiar m-am străduit să îl fac să renunțe dar el a stat ferm pe baricade. Și cum spuneam… copilul știe mai bine! Și-a ales cufărul cu suflet și e una din jucăriile lui preferate, care a rezistat miraculos unei prietenii cu un balaur.

La fel a fost și cu figurina Captain America, mică, cu defecte minore… overpriced. Mai erau 10 min să se închidă Real-ul și noi abia ajunseserăm la jucării. ”Vrei din asta?… Dar asta? … Nu, aia nu! … Nici asta?” Așa că angajata de pe raion mustăcea. Când a văzut ce și-a ales a intrat în vorbă cu mine. Mi-a zis că a fost adorabil și iau asta ca pe un compliment pentru că un angajat ar trebui să fie nervos duminica la mai puțin de 10 min de închidere.

În ultima vreme se uită la ”Jake și pirații din Țara de Nicăieri” așa că la un moment dat umblam de nebuni, amandoi, după ”galbeni” prin parcare la Kaufland și după linia caselor. Eu îi arătam ”galbenii” și el îi culegea. Dar a venit ziua când mi-a zis: ”Ridică-i tu mami!” și o vreme am stat în joc. Apoi a ieșit din mine partea educată în comunism, care m-a făcut să mă întreb ce crede lumea despre noi dacă ne vede adunând banii de 1 ban de pe jos. Ar trebui să îmi pese? Asta e o întrebare la care nu mi-am răspuns ferm încă. Teoretic nu îmi pasă, dar practic îmi pasă un pic de tot. Ei, și din cauza asta și a faptului că Balaurul lăsa mereu șervețele obișnuite, goale, rulate în fața ușii ca să vină Jake să le ia m-am hotărât să îi fac o supriză plăcută și să îi alimentez credința în pirații ăia buni, și deștepți, și corecți, și frumoși ( numai un copil inocent poate crede în așa ceva, nu?).

O vreme am umblat din comerciant în comerciant schimbând câte 40 de bani, 20 de bani… cum aveam noroc. N-a fost vânzătoare să nu mă întrebe la ce îmi trebuiesc. Am fost și la 2 bănci dar acolo nu mi-au dat nici măcar 10 bani… până la Banca Transilvania, unde, sub jurământul că revin să îl ridic, mi-au adus un sac de 500 de bani ( = 5 lei).

În ajun de 1 Iunie am printat ceva materiale cu pirații, printre care și o hartă. Am ars-o, am rulat-o și am dus-o (în timp ce Balaurul dormea) în cutia poștală (cu care micuțul meu își tot face de treabă în ultima vreme și îi trimite felicitări și invitații la petreceri lui… tati!). Dimineață, înainte de grădiniță, m-am prefăcut că am căutat un aviz în cutia poștală și am scos de acolo harta lui, o factură și o reclamă – toate puse de mine ca să pară veridic) și cu o față neutră l-am rugat să țină el un pic facturile cât cobor eu căruțul. Vă dați seama că a ”mirosit” harta și a urmat un moment de maximă glorie. Apoi plănuisem ca în timpul cât e el la grădiniță să îmi fac timp să trec pe la Poștă și să complotez cu doamnele o surpriză, dar socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Așa că am intrat în Poștă cu tot cu Balaur și sacul de galbeni ascuns sub păturica Arikăi, iar într-un moment de neatenție i l-am strecurat poștăriței care chiar era ocupată cu cineva. Am nimerit-o pe aia drăguță și m-a întrebat cât am acolo. I-am făcut din ochi și semn către copil și i-am șoptit că e pentru el. Apoi ne-am așezat cuminți la coadă la ghișeu. Și ca orice copil care intră în poștă Balaurul a cerut să îl urc sus, cu fundul pe blat. Apoi a întrebat dacă poate da o tură… Oooo, planul meu se contura frumos… Ajuns cu fundul aproape de sac și-a lungit gâtul puțin și l-a văzut pe Jake. Așa că a strigat la mine ( că eu stăteam cuminte și nevinovată ;) la ghișeu) și mi-a zis că a găsit comoara!!!

Acum am un aventurier mulțumit și nici nu mai trebuie să adun ”galbeni”. Plănuiesc, ca atunci când Balaurul se va sătura de ei, să îi folosesc la câteva idei geniale văzute pe net. Dar până atunci îi voi folosi ca să învăț copilul să numere până la 500. Glumesc!

Deci, nu uitați să vă răsfățați copiii! Și nu uitați că de multe ori ei știu cel mai bine!ImagineImagine

 

6 Responses to “Copilu’ știe mai bine!”

  1. Esti geniala. Te iubesc :)

  2. crizu Says:

    Wow, mi-a placut mult. Foarte foarte nush cum sa zic. Doar o mama putea sa faca si sa depuna atata efort :)

    • sotiesimama Says:

      Mulțumesc!
      :)) Ăsta nu a fost nici un efort. Efort era dacă, în tot acest timp, aș fi cărat-o pe Arika în brațe, cu un bidon de 2 litri în geantă, pe lângă toate cele pe care le arunc acolo mereu. :)

  3. Tare frumos. Taaare frumos! Mi-am adus aminte de vremea cand feciorul meu imi spunea „Mami, fa o magie!” si „Mami, fa-mi o poveste”. Si mami a lui chiar facea o magie sau o poveste si el credea din tot sufletelul. Multumesc pentru poveste si pentru ca mi-ai amintit…


Lasă un răspuns

