Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Cea mai bună „apă bună” Martie 22, 2012

Nu de puține ori am citit sau am purtat discuții pe tema asta: „Care e cea mai bună apă plată îmbuteliată pentru un bebeluș?” Și am rămas surprinsă să văd cât de… caut un cuvânt care să nu jicnească… obtuzi sunt unii părinți. Să ne imaginăm un scenariu ( pentru că am renunțat de mult la forumuri dar încă îmi amintesc cum se face treaba pe acolo): intri pe un forum și întrebi care apă e mai bună iar 8 părinți îți spun că Bucovina și alții 7 că Dorna. Deci clar Bucovina, nu? NU! Nu știi cum s-au documentat ei și nu știi criteriile după care ei evaluează apa. Eu una sunt ABSOLUT SIGURĂ că nu Bucovina, pe care mi-au recomandat-o mai multe mămici e cea mai bună. Eu cred că Dorna e. Însă îi dau micuței mele Dorna când e murdară apa de la chiuveta. În rest fierb și răcesc ce curge pe „țavă”. De ce? Pentru că m-am documentat și asta e decizia care cred eu că e cea mai bună.

Dar să revenim la bidoane și să discutăm despre apa plată îmbuteliată. De câteva zile tot văd cum își face Aqua Carpatica reclamă că ar avea 0 nitrați, și vai, și hai să semnăm o petiție ca să apară o nouă lege… blah, blah, blah. Asta e ca reclama aia cu „Vai, sunt microbi pe pompiţa dozatorului de săpun!” Ok, o lege care să facă etichetele apelor mai „transparente” ( la figurat, să fie clar) e bine-venită şi în interesul consumatorului dar… DAR, când aţi văzut la ştiri că au murit sugari pentru că părinţii le făceau laptele/ceaiul sau le dădeau să bea Dorna, ori Bucovina? Oare chiar sunt nitraţii o problemă reală? Cum rămâne cu sarea din apă, pe care copiii până într-un an nu o elimină din corp?

Şi am spus „cred că Dorna e cea mai bună”, însă e mult prea uşor şi pentru voi să vă hotărâţi. Nu mai întrebaţi pe forumuri şi printre prieteni. Când mergeţi la cumpărături luaţi câte un bidon din mărcile care credeţi voi că merită şi comparaţi etichetele.

Eu m-am grăbit şi nu am fost temeinică pentru că am google la îndemână. Şi eu am ales 3 mărci, Dorna, Bucovina şi Aqua Carpatica. La cea din urmă am luat compoziţia chimică de pe site-ul lor pentru că la magazinele din drumul meu nu o aveau. Deci aceasta e compoziţia apei Aqua Carpatica. Iar la Dorna şi Bucovina las etichetele să vorbească de la sine. La Bucovina nu mi-a tremurat mie mâna ci lor maşina care le scrie etichetele.

Deci, eu cred că Bucovina a fost declarată „cea mai bună” de unii părinţi pentru că lasă foarte puţin reziduu sec, adică depunerile albe de pe vas, care nu sunt altceva decat calciu. Însă asta e o mare greşeală! Uitaţi-vă la concentraţia în sare/Sodiu/Na+. Şi la calciu/Ca2+. Şi, uite aşa, aflu şi eu că Aqua Carpatica e cea mai bună pentru că are cea mai puţină sare şi calciu. Nitraţi? Probabil că sunt inconştientă dar nu mă interesează şi cred că e doar „o altă strategie de marketing”.

LATER EDIT. Mi-a intrat pe mână și un bidon de AC și uite că nu sunt DELOC FAIRPLAY! Ce scrie pe site nu bate deloc cu ce e pe etichetă, în sensul că pe etichetă majoritatea valorilor sunt mai mari. Deci, RUȘINICĂ!

Ar fi bine să citiți și aici.

Later edit.

Iată o etichetă a apei Perenna, care aparent conține nitriți. Eu găsesc asta interesant pentru că sunt ușor de comfundat.  În comentarii găsiți diferența dintre nitrați și nitriți.

 

17 Responses to “Cea mai bună „apă bună””

  1. Nelu Says:

    Doamna ,va rog nu confundati nitriti cu nitrAti !!! unul este elementul NO2 si cel altu NO3 !
    AQUA Carpatica nu vorbeste de nitriti, cum spuneti in textul dvs ! Nitriti NU sunt in apele minerale din Romania si ca element diferentiator este irelevant !
    Pericol provine din NitrAti (NO3) si mai ales din boala albastra a beblusilor provocata din continut elevat unei apei in nitrati.
    Profit din faptul ca navigati pe Google si va suggerezi sa va duceti la AFSSA (Agence Française de Securité Alimentaire des Aliments) si cititi recomandarea lor in ce priveste apele distinate prepararii hranei bebelusilor. Veti observa ca limita maxima admisa pt nitrAti este de max. 10mg/L ,conditia necesara pt a evita boala albastra (methemoglobinemia) .
    Acolo,oameni in cunostinta de cauza, sunt categorici !

    Link-ul este : http://www.anses.fr/Documents/EAUX2001sa0257.pdf

    Calciu si Sodium sunt importante… dar mai important este puritatea (netoxica) a apei care este influentabila din nitrAti continuti in apa.

    Sarut mana :)

    • sotiesimama Says:

      Mulțumesc! Din fericire mi-am dat seama chiar înainte de comentariul dv., pe care l-am aprobat pentru că îmi place să fiu, pe cât posibil, obiectivă. Apucasem să modific chiar înainte de comentariul dv. Însă o informație în plus nu strică.

    • sotiesimama Says:

      Eu l-am crescut pe Balaur NUMAI cu apă Dorna ;). Și cum am spus și în postare, asta cu nitrAții mi se pare un mare pumn de praf în ochi. Dar, TOTUȘI, se pare Aqua Carpatica, în formula prezentată de ei, acum, are mai puțină sare și mai puțin calciu decât Dorna. Numai bine!

  2. Nelu Says:

    Mersi pt raspuns !

    Cunosc cel care a descoperit si a fondat Izvorul ALB ! Intro discutia, acum cateva ani, m-a spus ca aceasta apa, imbuteliata din sursa 2 (captarea facuta de el) nu mai ara acelasi gust ! Este interesant sa va uitati la schimbariile al structurilor fizichochimice care au avut loc de atunci. Din ce cauza… nu cunosc !

    Este foarte bine ca ati crescut copilul dvs cu sanatate ! :)
    Va urez sa fiti mereu sanatosi in familie ___

  3. Ana Says:

    In afara exista dezbateri intregi pe tema nitratilor, care CHIAR sunt o problema reala pentru sanatate! La noi, inca se misca greu, nu ne place sa ne informam :) Dar nitratii pot face mult rau, asculta ce spun medicii – un exemplu bun e dr. prof. Mencinicopschi, care a aparut la Razvan si Dani si a vorbit chiar despre asta http://neatza.a1.ro/info-medical/Nitriti-si-nitrati_3735.html. Daca te vei informa putin si vei citi si articole de prin strainatate, ai sa vezi singura despre ce e vb si vei decide atunci daca sa ignori problema, sau nu.

    Inca ceva: nu e ok sa fierbi apa de la robinet. desi elimina bacteriile, nitratii nu numai ca raman, dar chiar se inmultesc in urma fierberii. Asta o stiu de la cativa medici pediatri cu care am discutat pe tema asta, candva. Deci mare atentie!

  4. Eu iti dau dreptate in privinta feelingului ca e ceva putred cu apa asta. E adevarat ca nitratii provoaca boala albastra, e adevarat ca in Romania se practica agricultura intensiva si apa din panza freatica e otravita.

    Insa arunca cu cifre pe care romanii nu le inteleg. Au intr-adevar de cinci ori mai putini nitrati decat Dorna dar etalonul puritatii pentru apa extrasa la ora asta in lume (adica nu la necivilizatii de romani :) ) este Evianul care are… chiar 3.8mg/l – cam cat Dorna… (linkurile cu comunicatul Larex http://www.infocs.ro/index.php/2011/04/13/cati-nitriti-se-ascund-sub-eticheta-apelor-minerale/ si direct de pe site-ul Evian http://www.evian.com/fr_FR/30-une-eau-unique-source-de-jeunesse).

    Deci despre ce vorbim? Ah, da, despre un nou mod de a provoca panica… Dupa cum se vede au dat lovitura prin folosirea copiilor in reclama, fiecare mama se simte responsabila c-a lipsit la ora de chimie si gata, cumpara d-aia fara nitrati…

    Off topic, reclama lor mi se pare complet negandita. Fiind difuzata la ore de maxima audienta nu s-or fi gandit la posibilitatea ca vreun pusti sa toarne apa pe tastatura sau pe te miri ce alt loc ca sa-i imite pe cei de la tv? Dar… marketingul sa traiasca!

    Seara buna.

    • sotiesimama Says:

      Mulțumesc mult, cristinallnaturall, informația dată de tine valorează mult pentru mine.

      • anca Says:

        nu are nicio logica ce spuneti. nitratii (azot)sunt cancerigeni (adica e apa poluata) si bineinteles ca este bine sa fie cat mai redusi , si dumneavoastra spuneti ca daca evian are niscaiva nitrati nu conteaza ba dimpotriva inseamna ca de fapt sunt buni? ce logica aveti? e ca si cum ati spune ca degeaba e aerul la munte mai curat ca tot ala poluat din paris e mai sanatos, doar toata lumea prefera parisul.

      • sotiesimama Says:

        Vă rog recitiți. Nu spuneam că nu contează, dară-mi-te că ar fi bine. Spuneam doar că nu e cazul să fim paranoici și că până și Aqua Carpatica care a stârnit toată ”febra” nitraților conține nitrați. Și analizam problema din perspectiva unei mame, căreia îi pasă în mod egal și de conținutul de sare și calciu al unei ape.

  5. cea mai buna apa o obtineti folosind filtrul de apa vie GAV (apa-vie-romania.ro)

  6. Constantin Says:

    Link-ul din articol duce catre AQUA Carpatica minerala carbogazoasa, ori noi aici vorbim despre apa plata. Am remarcat ca incheiati articolul cu „Rusinica”, dar greseala este de fapt a dumneavoastra pentru ca faceti o confuzie intre apa plata si apa carbogazoasa. Valorile declarate pe site pentru apa plata sunt aceleasi ca pe eticheta:
    http://www.aquacarpatica.com/#/ro/cea-mai-pura-apa/produse/apa-plata

    • sotiesimama Says:

      Îmi pare rău că trebuie să vă contrazic. Link-ul pus de mine duce la categoria COMPOZIȚIE ( la modul general) și acolo, jos, sunt mai multe ”pagini”. La ”pagina” 4 e compoziția apei plate care DIFERĂ de cea de pe etichetă!

  7. Edu Says:

    Va rog sa cititi istoricul apei Perenna !!!Este cot la cot cu Evianul mult laudat.Nu am aici linkul insa este cea mai calitativa apa din Romania.

  8. Tisha Says:

    Se pare totusi ca in mod constant etichetele, cel putin ale AQ, se schimba – in ceea ce priveste compozitia chimica.
    Pe o sticla imbuteliata in data de 28.12.2012 am gasit urmatoarele :
    Ca++: 44.90 mg/l
    Mg++:14.30 mg/l
    Na+:0.78 mg/l
    HCO3(bicarbonati):199.5 mg/l
    NO3 (nitrati):1.85 mg/l
    PH(20C):7.70 mg/l
    MT:268.75 mg/l
    Foarte probabil ca proprietatile chimice ale sursei se schimba si acestea iar organizatia este obligata , efectuand teste in mod constant, sa modifice si etichetele…

  9. tagore6699 Says:

    Eu știam că Bilbor este, actualmente, cea mai bună apă de băut de pe piață. Dar nu se prea găsește. Pericolul la aceste ape îmbuteliate, plate sau carbogazoase, constă în concentrația de cloruri și de fluoruri, substanțe extrem de toxice.

  10. simona Says:

    sunt foarte importante cantitatile de nitrati si nitriti din apa… NITRITII sunt TOXICI in concetratii destul de mici


Lasă un răspuns

