Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Balaurul în flăcări Martie 10, 2012

Filed under: Proud Mother — sotiesimama @ 1:01 am
Tags: , , , ,

Postarea mea vine ca răspuns unei postări pe care nu am citit-o încă. I-am văzut titlul, am zis  „Iach!” și am fugit la treburile mele. Sunt curioasă să o citesc, dar am să fac asta după ce termin de scris. Postarea respectivă era despre febră și tot despre febră va fi și asta, deci vă înțeleg dacă deja ați navigat pe altă pagină.

Nu îmi amitesc când a avut Balaurul prima dată febra.  Îmi amintesc că, atunci când mi-a făcut pentru prima dată febra mare, peste 39, eram singură. Eu cu 2 câini, un bebe de 1 an și 9 luni și fară ajutoare. Am stat trează 2 nopți și 2 zile ca să fiu sigură că puiului meu nu îi lipsește joaca atunci când se simte bine, somnul alinat atunci când se simte rău și mancarea atunci când o cere. Nopțile le-am făcut în fața calculatorului de frică să nu adorm. În seara asta se repetă istoria.

Deci, de regulă, când Balaurul face febră, va fi mare… foarte mare :(. Dacă termometrul arată un 38.2 înseamnă că deja febra e în scadere și suntem pe drumul cel bun.

Îmi amintesc fără urmă de dubiu ca, la 2 ani și 3 luni, mi-a făcut febră de 39.6 și 39.4, valoare confirmată și la urgențe pe 2 tipuri de termometre ( i-au pus mai întâi digital și apoi cu mercur pentru că nu le venea nici lor să creadă). Îmi amintesc cum puiul meu pe care îl ador, în sala de așteptare, mi-a zis „Mamiii, mă arde…” „Ce te arde puiule?” „Focul!”. Îmi amintesc cum vedeam că nu își mai poate stapâni privirea care era sticloasă și aluneca. Îi arătam 3 degete și îl intrebam câte sunt ca să fiu sigură că e încă conștient. Iar tati mi-a amintit cum Balaurul se îmbărbăta singur „Gata, mami, mă liniștesc, nu mai plang, mă liniștesc!” Pentru că eu l-am învățat să aibă încredere în mine și în doctori și i-am explicat că plânsul îi face mai mult rău și trebuie să se liniștească.

Mi-a făcut febră de suficiente ori cât să ajung să știu că dacă îmi cere exagerat de multă apă înainte de culcare peste 4 ore sunt cu termometrul în mână. Dar dacă nu mi-a cerut apă și mă trezesc în bezna nopții că vorbește, dintr-o dată, ca un politician dornic să se afirme atuci știu că are febră înainte să îl ating. Dacă în miezul zilei pleacă singur la culcare, din senin, peste jumătate de oră arde.

Haideți să citiți ce mi-a spus adinaori când s-a trezit si m-a strigat, dar trebuie neaparat să citiți ca și cum v-ar fugări un câine, da? „Mami vino tu trebuie să dormi cu mine nu să sterilizezi biberoane 2 litri de lichide pe zi și trebuie să dormiți zilnic să dormiți zilnic așa zice la reclame” Cu 3 ore în urmă m-am trezit că îmi conjugă un verb, am ras dar nu am ținut minte ce verb. Eu în ultima vreme când el greșește un verb i-l conjug la toate persoanele. M-am gandit ca îl ajuta să rețină mai repede și mai corect așa. Cu 2 ore în urma mi-a recitat câteva versuri dintr-o poezie. Nu am înțeles nimic dar sunt sigură că erau din poezia pe care nu a apucat să mi-o recite de pe scena, pe 8 martie.

Deci, da, febra e super nasoală. Mai ales când puiul tău îți vorbește despre un foc care îl arde, pe care tu ai încercat cu disperare să îl stingi, dar care foc luptă cu îndârjire cu antipireticele.

Și după ce că Balaurul când face febra e în flacari, nici nu scade cu siropel. Oțetul facea minuni când era mic însă acum îl face să plângă până renunț eu. Îl mai păcălesc eu și îi pun compresele mai întâi pe păr și apoi le cobor încet pe frunte. Sau îi pun compresa peste haine și încet-încet trece prin ele. Mai nou ne-a dat algocalmin fiole și, deși știu că e rău, am fost o lașă și am cedat în fața febrei pentru că nu scadea nici după 10 ml de Panadol.

Încă un lucru maxim de ciudat la micuțul meu, de regula face febră cu extremitățile reci ca gheața și îi arde doar trunchiul pe spate si față, capul, gura și tâmplele. La subraț termometrul arata 36-37 și daca i-l pun dupa ureche ( nu în ureche ci între lob și cap) arată 38.9. În seara asta îi ardeau și palmele. La subrat 36.8 în pumn 38.7.

Acum fug că eu tre să fac nani cu el nu să sterilizez biberoane și minim 2 litri de lichide pe zi trebuie să dormiți zilnic să dormiți zilnic că așa spune la reclame…

Vă doresc tuturor nopți liniștite, fără febră! Sau dacă are totuși febră să fie mică și să scadă repede!

Și du-te febră odată! Du-te!

Later edit. În încercările mele de a mă documenta am gasit articolul ăsta care mi s-a părut bunicel. Și mi-am mai amintit și m-am mirat de una singură, că am trecut și peste episoade de febră ale Balaurului cu frisoane lungi de 20 de min și tot calmă eram. Nu am avut încotro, panica nu ajută cu nimic.

Și grija mare cu împachetările! Citiți atent, întrebați și învățați să le faceți cum trebuie pentru că înmuierea copilului în apă rece – așa cum m-au sfătuit niște sfătoase a-tot-știutoare- e total greșită! La fel și împachetarea copilului în întregime într-un cerșaf rece e periculoasă. La urgențe mi-au spus că împachetările cu cârpe reci trebuie să ferească organele vitale, începând de la ficat, plamani și până la inimă.

Imagine

 

Lasă un răspuns

