Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

4 X 50 de bani August 2, 2011

Daca plecati la mare si daca luati in considerare o vizita la Delfinariu luati la voi, musai, 4 X 50 de bani… cel putin 4 daca nu chiar 16. Pe langa asta nu ar strica sa luati si 10 lei in plus pentru ca Delfinariul e „gard in gard” cu un McDonald’s. Dar poate va intrebati la ce va vor trebui fisele. Fisele se introduc intr-un aparat unde invarti de ametesti la o manivela ca sa scoti un suvenir cum numai acolo poti face. Mai vazusem in New York si St. Augustine asa „masinarii” dar acolo iti facea suvenirul chiar dintr-una din monezile introduse si cu cat moneda era mai murdara suvenirul iesea mai deosebit pentru ca se vedea pe spate ca a fost moneda. La Delfinariu, masinaria, preseaza o bucata de metal insa copii erau, oricum, foarte impreionati si era mare inghesuiala cu dat de coate in fata lui. Parintii care nu au avut cele 4 monede – si majoritatea nu au avut – fugeau de colo-colo cautand sa faca rost. Din complex nu mai poti iesi odata ce ai intrat, iar la doamna de la chioscul cu racoritoare, sau la cei de la laboratorul foto nu va mai deranjati sa intrebati! Stiu pentru ca eu m-am deranjat, desi anticipasem refuzul. Si spuneam sa luati 4 monede daca aveti un copil ascultator, sau hotarat, sau care nu obosit si mofturos pentru ca altfel va trebuiesc 16 monede ca sa scoateti cate un suvenir din cele 4 modele existente. Nu uitati sa ii faceti gaura, optiune foarte utila de care masinaria din Constanta dispune fata de cele din State. Repet, manivela e toata distractia, nu neaparat suvenirul.

Alte lucruri de stiut despre Delfinariu puteti lua direct de la sursa sau mai puteti citi cum ne-am distrat noi. Pentru ca noua ne-a placut foarte, foooarte mult am fost tentata sa va scanez pliantul cu programul dar observ ca aveti absolut toate informatiile ( precum tarife si program) pe site. Foarte important de stiut sa fiti atenti la vreme pentru ca delfinii nu isi tin programul pe ploaie si nu vi se restituie banii. In plus, in complex sunt multe alte distractii care pe ploaie… nu mai sunt distractive.

Noi am gasit foarte usor Delfinariul, dar ne-a speriat tare aglomeratia de la intrare. Era Duminica si vreme instabila. Totusi, nu cred ca am stat mai mult de 20, maxim 30 de minute la coada. Dupa primele 10 minute tati a plecat la McDonald’s cu Balaurul iar eu am ramas sa ma cert cu un alt balaur care vroia musai sa imi intre in fata pe motiv ca el are copil mic. Sooo? Toata lumea de la coada avea cel putin un copil mic, dah! Printre altele, mai exista la cozi – in general – asa zisele „semanatoare de panica” ale caror rol este sa dezinformeze si sa sperie lumea. Deci, orice nelamurire aveti mai bine va informati la doamna de la casa de bilete, inainte de a achita, pentru ca exista „atractii” in parc unde locurile sunt limitate. Biletul nu e tocmai ieftin, dar merita. Pretul unui bilet de adult e 50 de lei, al unui copil e de 25 de lei si copii sub 5 ani intra gratuit. Deci noi am platit, toti 3, 100 de lei. A meritat pentru ca in pretul biletului poti vedea spectacolul cu delfinii si cel cu leul de mare, poti vizita expozitia cu pasari sau cea cu flori de mina, poti intra la Planetariu si ai acces nelimitat la un vapor gonflabil urias, 4 locuri de joaca si o plimbare lunga prin „rezervatia” Deltei Dunarii. Si tocmai mi-am amintit ca, pe langa cei 10 lei + 4 X 50 de bani, nu v-ar strica inca 5 lei cu care puteti „inchiria” un ponei adorabil ca sa plimbati copilul. Pozatul e gratuit, inclusiv la ponei.

Folositi pliantul primit la intrare pentru a va face programul cat mai eficient si pentru a nu va rataci. Noi am reusit sa intram pe la 12 si ceva si am prins sfarsitul spectacolului cu leul de mare, apoi am vizitat pasarile exotice si ceva din „rezervatie”. Rezervatia e ca un parc mai mare dar noi am stat foarte mult in moara de la intrare unde Balaurul credea ca e ascunsa o comoara. Nu terminaseram de vazut tot ca ne-am indreptat spre Planetariu unde sunt locuri putine si cerere mare. Doamna care prezinta ne-a spus ca nu este permis accesul copiilor sub 5 ani ( pentru ca ii sperie intunericul sau se plictisesc), insa toti copii s-au straduit sa fie super cuminti timp de 20 de minute si nu au existat incidente. Dupa vizita la Planetariu am mai dat o tura de rezervatie si am facut multe poze superbe. Lebedele umbla nestingherite pe jos, iar pelicanii stau sa le faci poze de la 1 m. Sunt multi ponei si 4 cai frumosi, nu 6… doar 4 ;). Sunt tarcuri cu diverse animale sau pasari si o insulita in mijlocul apei, ca de basm, unde este permis accesul turistilor. Pe insula sunt magarusi, capre, iepuri si curcani parca. Material de poze la greu pentru ca sunt banzi si adorabili. Au urmat apoi si delfinii: Pei Pei, Chen Chen si Ni Ni. Frumos, deosebit! Am mai intrat o data la leul de mare, ca sa vedem ce am pierdut, dar acesta era deja foarte obosit – pe langa faptul ca e foarte batran – si nu a mai vrut sa asculte dresorii. Noi nu ne-am suparat pe bietul mosnegut, dar alti spectatori erau foarte indignati.

All in all, inarmati-va cu bani, daca nu si cu ceva de-ale gurii si aveti grija ca cel mic sa fie foarte odihnit. Daca e soare, dati-va toti cu crema!

 

Lasă un răspuns

