Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

I -fara inimioara- NY Mai 5, 2011

Pentru cei care s-au si m-au intrebat… Da, am vazut New York-ul. Si, cum sa zic asta fara sa o dezamagesc pe Simona, nu prea mi s-a lipit de suflet.

Nu pot sa fac generalizari sau afirmatii de genul „NY e asa…” dar pot spune ca „NY mi s-a parut asa…”.  Acuma trebuie sa ii acord si circumstantele atenuante cum ar fi vremea rea sau cumnatul care ma scotea din orice magazin in doar 10 min :)). Dar traiasca cumnatul! El mi-a luat biletul si el m-a ajutat sa economisesc bani, pentru ca in 10 min la Macy’s pot spune ca am facut mai degraba sport decat shopping :)).

Dupa cateva zile in Virginia, cand am intrat in NY mi s-a parut intr-un mod ciudat, ca seamana cu… Torino. Adica strazi la fel de late, cladiri la fel de mari, inghesuite dar cochete, cu magazine, baruri si tot ce vrei la parter. Cumva, mi s-a parut cel mai putin tipic american loc pe care l-am vazut. Ba unde mai pui ca am vazut un magazin second hand – dar care avea o denumire foarte  politically correct – la doar cateva „blocuri”de un bar unde intrau si de unde ieseau doar barbati ;). Oamenii de pe strazi imi pareau mai european imbracati, si tocmai cum le vedem pe fete  in Sex and the City.

Apoi m-am trezit deodata, wow, intre zgarie nori, unde inevitabil te simti mic si inghesuit. Eu cel putin asa m-am simtit. Si cu un aparat foto ca al meu nu ai nici o sansa sa prinzi o cladire medie intr-un singur cadru, de pe trotuarul de vis-a-vis.

Si atat de nevoie cat si de curiozitate am mancat faimosul hot dog, tipic newyorkez, cu varza acra si ceapa si marele covrig mare pe care toata lumea il rontaia prin metrou. Sunt bune! Sunt mult mai bune decat pho -ul ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ph%E1%BB%9F ) cu care sor-mea ma batea la cap de zile intregi si m-a boscorodit 2 ore ca am vrut sa vad Staten Island. De parca era vina mea ca a plouat cu galeata si a trebuit sa mancam, din nou, la Subway si ca feribotul a fost amanat o ora din cauza vantului. Dar stiti ceva? Momente ca astea imi plac mie, cand am stat zburliti si bosumflati, in sala de asteptare, la „bonding time”, fara pho, doar cu ceai.

Statuia Libertatii e… mult mai mica decat ma asteptam. De fapt, e mai mica decat reiese din puzzle-ul urias pe care l-am facut cu ani in urma si de unde aveam eu 80% din cultura mea generala despre NY.

Empire State Building o sa ramana mereu in memoria si vezica mea. Ooo, da, a fost crunt!!! Cand crezi ca mai ai 5 min si urci, afli ca mai ai 30 de min pana la casa de bilete. Cand crezi ca de la casa de bilete mai ai 5 min si urci, afli ca mai ai 2 ore ( 120 de min) si urci, dar nu de tot, numai pana la etajul 80, de unde mai mergi 5 min pana la liftul care te duce la etajul 86. Am auzit ca nu e mereu asa aglomerat, dar oricum, si 30 de min cand esti obosit, flamand sau „te trece”, intr-o coada care serpuieste ca la aeroport, fara o toaleta, un scaun sau o sursa de apa, fara baterie la telefonul mobil, cu o familie numerosa de hispanici in fata si una de norvegieni in spate pot parea o tortura. Si asa am indurat eu, vreo 2 ore juma’ ca sa fiu „on top of the world”. Recunosc ca privelistea e unica, cel putin pentru mine si desi as fi vrut sa ma patrunda sentimentul acela despre care canta Jay-Z si Alicia Keys, nu m-a patruns :(. Sa dea Domnul sa fie asa cum zic ei „if I mede it here, I can make it anywhere!” ca nu m-a costat decat 21 de dolari :)). Imi intelege cineva umorul? Mai degraba am avut mereu in minte piesa celor de la B.O.B – Airplanes.

Si nu stiu de ce, dar acum, cand ma uit in urma, imi dau seama ca lucrul care m-a impresionat cel mai tare a fost sa ma uit in sus la colosul pe care il ridica in Ground Zero. Asa cum a spus ghidul de pe New York Water Taxi „[…]pe newyorkezi ii darami si ei se ridica si mai grandiosi. Le darami doi zgarie nori, ei ridica altul si mai inalt… ”

Catva poze, nu foarte atent selectate, daca mai aveti rabdare…

Ok, poze ar mai fi multe dar cam aici m-am plicitisit eu de incarcat, dara-mi-te voi de uitat.

Cine a ajuns pana aici jos poate sa afle ca in curand voi scrie cateva randuri si despre alte locuri frumoase din USA .

Si, nu in cele din urma, multe multumiri surorii mele ( aka Matusa Cioara) si cumnatului meu ( aka Unchiul cel mai Tare)!

 

One Response to “I -fara inimioara- NY”

  1. simone Says:

    moaaa dar mie -mi plac pozele,eu tot cred ca as iubi NY dk as ajunge…tot te invidiez :P


Lasă un răspuns

