Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Wizz vs. Blue Air si altele utile Ianuarie 12, 2011

Cand ai de ales dintre 2 servicii ieftine e greu sa alegi unul, nu? Ma refer la companiile de zbor smart flying si la zborurile low cost.

Nu voi face o paralela teoretica, cu copy-paste din regulamentele celor 2 companii ci voi evidentia diferentele sesizate de noi.

La momentul cand am luat noi biletele la Wizz preturile erau mult mai mici. Un zbor dus-intors Bacau – Cuneo ( Torino) si retur, cu Blue Air, pentru 3 persoane era bine peste 600 de euro, iar la Wizz au costat, toate 3, 220 de euro la care s-a adaugat drumul pana/de la Bucuresti, pentru ca Wizz nu zboara si din Bacau ci doar de la Baneasa catre Cuneo. Pe moment pretul mi s-a parut o afacere, chiar si cu motorina pana la Bucuresti, tot am iesit la jumatate fata de Blue Air. Dar oare merita? Merita sa treci prin experienta tipic, 100% ţopesc romaneasca din ghereta de „aeroport” Baneasa? Daca 300 de euro nu reprezinta o provocare pentru bugetul tau, atunci nu merita!

Fact: Copiii peste 2 ani platesc 100% pretul unui bilet, deci bilet intreg de adult si beneficiaza de aceleasi drepturi ca si un adult. In plus au prioritate la check in si imbarcare si au voie cu lichide in cantintati mai mari.

Another fact: Apa, sucul, vinul, mancarea… totul se plateste separat. Pregatiti-va ceva maruntis in euro pentru ca o apa costa 2 euro sau 10 lei. Se pare ca la altitudine leul e si mai depreciat decat euro.

Aeronavele la Blue Air sunt mai vechi, tapiteria mai slinoasa, fara pungi pentru voma ( am observat intamplator, din fericire nu de nevoie) dar mult mai spatioase si primesti loc la check in. La Wizz aeronavele sunt mai noi, mai curatele, cu pungi pentru voma, dar mult mai inghesuite si nu primesti loc. Deci la Wizz, dupa ce te bati cu varsta a treia si cu nesimtitii sa ajungi mai in fata la check in ( pentru ca familiile cu copii au prioritate… TEORETIC), tre sa te bati cu ei si pe scara avionului ca sa prinzi un loc in avion. Nu am zis un loc mai bun pentru ca noi nu am cautat un „loc mai bun”. Ci un loc mai in spate ( ca asa ne place noua) si eventual 3 impreuna. Pana si stuardezele la Wizz au fost mai „ieftine” si mai „inghesuite”, cu balbe nasoale in timpul discursului, iar una din ele era in stare sa trezeasca pasagerii din somn sa ii intrebe daca doresc sa cumpere ceva. La Blue Air au fost foarte OK din toate punctele de vedere.

De zburat am zburat bine cu ambele companii.

La capitolul aeroporturi diferente si mai mari. La Bacau e mic, dar curatel, mereu liniste si politete. La Baneasa !#@#$#$%^%%^^&(*&(## Da! Jale! Curent, mizerie, inghesuiala, nesimtire, transpiratii si sa nu uit sa repet nesimtire!

Diferenta majora apare intre Bacau/Bucuresti si Cuneo (Torino). La noi in tara am trecut cu 3 genti de mana si o poseta, pe care nimeni nu ne-a pus sa le masuram/potrivim in checker,  iar pe check in nu s-a uitat nimeni, mi le-a impins inapoi si a zis sa le pastrez eu amintire, dar fara sa se uite pe ele. La Cuneo toata lumea, fara exceptii, a trebuit sa treaca bagajele prin checker si care nu intra mergea direct la cala. In plus 3 pasageri egal 3 bagaje de mana fara poseta… surpriza! Baga poseta ( daca poti…) in alta geanta si renunta la ceva. Apoi foile cu check in-ul au trecut, cu atentie maxima, prin 3 maini. La dus lejeritate maxima, la intors severitate maxima.

La rezervarea si plata biletelor de pe net Wizz e mult mai simplu si mai pe intelesul oricui, decat Blue Air. Nu va imaginati, e chiar mult mai simplu la Wizz.

All in all, nu pot jura ca voi alege numai Blue Air de acum in colo, insa il prefer, dar asta pentru ca decoleaza de la Bacau.

Pont: Nu trageti apa la toaleta de fata cu bebelusul/ copilul, pentru ca se poate speria!

Later edit. Abia dupa ce am zburat de 3 ori cu KLM am vazut ce inseamna sa zbori la inaltime si la propriu si la figurat. Tarom, pe de alta parte, despre care auzisem numai lucururi bune… ei, asta va fi alta poveste despre „tipicul romanesc”.

Pentru intrabarile la care nu ati gasit aici raspuns puteti sa lasati un comentariu si voi raspunde… daca stiu.

 

2 Responses to “Wizz vs. Blue Air si altele utile”

  1. Ca bine zici Monalicious!Baneasa really sucks din toate punctele de vedere.Deci bine ca il inchid.Ar zice unii. Eu spun ca e rau ca il inchid pentru ca se muta toata lumea la Otopeni, unde e deja inghesuit, unde cei de la Wizz si Blue Air vor trebui sa plateasca mai mult deci vor scumpi biletele, unde toapele vor fi aceleasi pentru ca tot in Romania suntem. Eu cu Wizz am zburat mereu bine si foarte ieftin daca faci exceptie ca zbori cu berbecii :)) La Blue Air mi s-au parut super murdare avioanele mereu si nici preturi bune nu prea am prins. Iar in ceea ce priveste experienta la intoarcere si la noi a fost la fel. Cand am luat Wizz ul de la Roma a venit insotitoarea de zbor si ne a chemat in fata cozii pentru ca eram cu zana mica si ne au urcat si primii in avion. Deci eu cred ca se adapteaza si ei la conditiile aeroportului :)
    Acum ultimul zbor a fost cu Tarom si TAP. Maaare diferenta. Aproape ca uitasem cum e cu zborurile de linie de cand facem economie la bilete. Uitasem cum e sa ai o insotitoare care nu e pitzi, uitasem cum e sa iti dea mancare calda si o cafea la un zbor de 4 ore, deci isi merita banii. Cu cine am zburat cel mai bine pana acum? As spune ca Alitalia si Tarom sunt pe locul I la egalitate. Din pacate nu prea exista companii aeriene child friendly dar macar unii se straduiesc…

    • sotiesimama Says:

      Pe noi nu ne-a chemat nimeni, nicaieri mai in fata ( cu o mica exceptie in Baneasa dar deja trecuseram de ce era greu). A trebuit sa ne facem loc cu coatele si rugaminti si sa fim luati peste picior. La dus, in Baneasa, la check in am stat la coada pana ne-a venit randul. Ne-au lasat un pic mai in fata la politia de frontiera si control. La poarta au urlat angajatii si ne-au urcat intr-un autobuz „cu prioritate” dar pe scari la avion iar eram in ultimii 20 si trebuia sa ne rugam sa ne faca loc. Si nu m-as fi rugat daca Lucas nu era transpirat iar afara un vant receeee. Asta chiar mi-a displacut la Wizz!


Lasă un răspuns

