Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Nuci de săpun. Atuul unui super părinte. Septembrie 6, 2010

În ultima vreme am tot lipsit de pe blog. Nu am mai scris nimic deși gânduri am multe. Însă acum voi scrie despre ceva chiar interesant . De nucile de săpun ați auzit?

Încep acum, cu promisiunea de a reveni cu poze și filmuleț, să vă vorbesc despre nucile de săpun.

Eu auzisem deja despre ele și, evident, că dacă am aflat despre o campanie de testare m-am înscris și eu. V-aș pune legătura mai finuț însă nu mai știu cum să adaug URL-uri pe WordPress, so: http://www.super-parinti.com/cosmeticeigienadetergenti-f40/campanie-testare-nuci-de-sapun-gratuita-t499-80.htm#7192 . Da, tot super-parinti.com împreună cu nucidesapun.ro, de data asta, au organizat campania.

Prin urmare, am primit spre testare 250 de gr de nuci de săpun și un ulei de melissa ( pentru că asta am ales eu).

DETERGENT DE RUFE

Din păcate, nu am apucat să le testez decât în mașina de spălat, până acum, dar nu mă voi opri aici. Imediat ce le-am primit am și pus o tură de rufe colorate, printre care o cămașă purtată de soț la o nuntă… asta înseamnă o cămașă purtată. Am pus cuva plină, 6 nuci în săculeț (că îmi place să fiu generoasă, chiar și când folosesc chimicale) și am picurat 4 picături de ulei esențial de melissa în săculeț. Am citit mai târziu că uleiul esențial se pune, de fapt, în compartimentul pentru balsam de rufe. Nicio problemă, a fost OK și cum am făcut eu, iar asta dovedește că folosirea lor e atât de simplă și de firească, că nu e nevoie de manual de instrucțiuni.

După cum spuneam, cu 6 nuci mici, într-un săculeț mic, am spălat o tură de haine colorate, care au ieșit moi și mirosind a proaspăt și natural. O plăcere! Iar mie faptul că am ”aruncat câteva coji” acolo peste haine mi-a dat sentimentul că spăl gratis. Cu toate astea cămașa cea purtată era imaculată, lenjeria de pat fină și parfumată de îți era mai mare dragul.

Apoi a urmat o tură de rufe albe, cu șosete purtate pe jos, într-o casă cu câini, deci negre în tălpi. Au făcut nucile față? Da și nu prea. Rufele au ieșit curate, foarte albe, moi și parfumate… mai puțin tălpile șosetelor. Cu chimicale ar fi ieșit un ton mai deschise, dar oare merită? Și poate ieșeau și ale mele albe dacă puneam o lingură de bicarbonat, dar nu am pus.

Nu m-am oprit numai la 2 spălări, dar nu mă mai lungesc cu vorba. Concluzia mea: nucile de săpun merită! Cu siguranță că există în comerț zeci de detergenți chimici mai slabi, mai toxici, mai scumpi.

Prin urmare, certific faptul că sunt extraordinare nucile dacă vrei ca puiul tău să doarmă pe ceva curat, la fel de natural ca un covor de iarbă dintr-o poiană de munte ( cel puțin la asta m-a dus pe mine cu gândul mirosul ud de melissa). În ideea asta recomand uleiuri esențiale cu mirosuri mai blande, chiar dacă mirosul rufelor nu e foarte puternic și nici foarte persistent.

Pentru că eu am fost leneșă ( de fapt chiar nu am avut timp) și pentru că știu că voi sunteți curioși vă trimit să citiți mai multe aici: http://www.nucidesapun.ro/

Aici: http://pipacslany.blogspot.com/2010/09/curatenie-verde-cu-nuci-de-sapun.html

Și aici: http://criticomamica.blogspot.com/2010/08/nucile-indiene-de-sapun-si-utilizarile.html .

Notă: Nucile de săpun nu scot petele, însă găsiți pe http://www.nucidesapun.ro un săpun bio de care vă puteți ajuta, la un preț dintr-o singură cifră la lei. Sunt potrivite unor rufe purtate dar nu pătate sau foarte murdare.

Revin…

Ieri mi-am luat avânt și am experimentat intens. Primul lucru la care m-am gândit…

SOLUȚIE BIO NON-TOXICĂ PENTRU BALOANE DE SĂPUN.

Cât fierbeau nucile am tăiat o linguriță de la Aptamil ca să îmi fac dispozitivul pentru baloane.


Am încercat mai întâi o soluție ușoară din câteva nuci și apă fierbinte. Nucile au făcut spumă, pe dispozitiv se făcea peliculă, dar îmi ieșeau numai jumătăți de baloane =)). Apoi am încercat lichid concentrat de nuci și… nu funcționează. Concluzia mea: nucile astea fac spumă serioasă, nu spumă distractivă ;)).

SOLUȚIE CONCENTRATĂ PENTRU UZ UNIVERSAL.

Am pus câteva nuci, unele noi și altele pe care mai înainte le-am folosit la spălat și le-am uscat pe balcon. Nu le-am numărat, dar să fi fost cam a cincea parte din câte am primit, să zicem 50 – 60 gr. Apă cât să treacă 2 degete deasupra nucilor și le-am fiert până au scăzut bine de tot. O parte din soluție am păstrat-o pentru uz universal și cu o parte am spălat rufe. Trebuie să recunosc că îmi place mai mult soluția decât nucile brute. Și la cum am văzut că spumează, la cât de fină e și de practică, cred că o voi folosi de la veselă, la rufe, la spălatul cățeilor și ca săpun/gel de duș pentru noi.

Apoi am făcut pastă, dar pasta nu prea m-a inspirat, așa că am stors-o și mi-a rămas o spumă fină, fină, fină, care în frigider nu s-a topit aproape de loc peste noapte. Spuma am pus-o într-o pungă la frigider și plănuiesc să o folosesc la o rețetă de săpun, chiar dacă va ieși aerat. Pasta groasă și aspră care mi-a rămas am îmbunătățit-o cu ulei de cătină, gălbenele și melissa, am pus-o într-un săculeț și am spălat Balaurul.

Din resturile de nuci – fără urmă de saponină în ele cred =)), la cât le-am chinuit eu – am să fac un săculeț parfumat. Deci, nu am aruncat nimic! Și din asta trag concluzia că nucile de săpun sunt prietenoase cu mediul, cu hainele și pielea copilului și cu bugetul familiei.

Pentru gospodinele ocupate si preocupate de ce e natural sapun facut de-a gata gasiti pe http://www.breslo.ro/Shop/luthelo . De fapt gasiti retete si sfaturi despre ce puteti face din nucile de sapun si pe http://luthelo.blogspot.com/ .

Later edit.  Sunt abonată la news letter-ul site-ului http://www.nucidesapun.ro/ și sunt uimită de câte produse absolut tentante la prețuri accesibile au.

 

2 Responses to “Nuci de săpun. Atuul unui super părinte.”


Lasă un răspuns

