Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Iar ai dat cu „Shurken-ul” în stânga și în dreapta? Decembrie 21, 2009

Filed under: Desperate Housewife — sotiesimama @ 9:24 am

SHURIKEN – se scrie așa手裏剣 – vine din cultura japoneză și înseamnă: sabie ascunsă în palmă. Este o armă tradițională ascunsă, în general folosită la aruncat, dar și la înjunghiat sau tăiat. Sunt niște arme de dimensiuni reduse, care se ascund în palmă și se confecționează din diverse obiecte de uz zilnic. ( Pentru mai multe lămuriri vizitați http://en.wikipedia.org/wiki/Shuriken )

„Iar ai dat cu shuriken-ul în stânga și în dreapta?”…

Asta e vorba pe care o folosește soțul meu când mă întorc de la cumparaturi și am folosit cardul ca să plătesc. Adică el mă compară cu un ninja al cumparăturilor și își imaginează cu groază, pe bună dreptate, cum zboară cardul în stânga și în dreapta ca un shuriken prin  POS-uri. Însă, uneori, shurikenul face cale întoarsă și se înfinge în portmoneul meu gol și în inima sangerândă a bugetului familiei.

O altă vorbă spune că omul din greșeli învață. Eu vreau să vă fac viața mai simplă și mai ușoară oferindu-vă câteva tips-uri în privința comerțului online, în special a tranzacțiilor încheiate pe Okazii sau Ebay și plătite cu PayPal.

Articol incomplet! Revin…

Iată că am revenit şi voi încerca să mai completez articolul până se termină de făcut mâncarea sau până se trezeşte Balaurul.

Încep cu PayPal despre care m-aş arunca să afirm că e 100% sigur şi simplu de utilizat. Să îţi faci cont şi să îl foloseşti nu te costă nimic… de principiu. Însă dacă vrei să cheltuieşti mai mult de 100 $, în una sau mai multe tranzacţii ( atât îmi amintesc eu că am putut cheltui, nu ştiu dacă e suma oficială), va trebui să treci de o „verificare” care implică tranzacţie de 1.5 Euro pe care îi primiţi înapoi după ce încheiaţi „verificarea”. Cei 1.5 Euro sunt pretextul prin care PayPal vă va trimite un cod de 4 cifre cu care treceţi de verificare pentru a putea cheltui „fără număr-fără număr” (deja mă  simt vinovată). Codul respectiv vă apare în primul extras de cont, deci trebuie să aşteptaţi un extras de cont sau un raport de activitate pentru că PayPal vă sfătuieşte să nu îl cereţi prin telefon. În ciuda asta unele bănci vi-l vor comunica prin telefon… iar de aici cred eu că pot apărea problemele. Doamne fereşte!

Cam atât despre PayPal, deocamdată, dar nu ezitaţi să comentaţi dacă ştiţi voi altfel.

Despre Ebay , la fel. Până acum se vede treaba că sunt mai serioşi ca Okazii.ro, la vânzători mă refer. Pe Okazii mi-am luat ţeapă la modul cel mai urât, pe Ebay încă nu. Sfatul meu, după ce v-aţi făcut cont, să umblaţi câteva zile pe site făcând tutoriale. Eu dacă făceam tutorialele la timp mă feream, din start, de o tentativă de fraudă. Căscaţi ochii cât cepele şi citiţi foarte atent mail-urile, să fie adresa sau link-urile corecte ( aţi fi uimiţi cât de plini de resurse sunt escrocii). Pe Ebay e foarte important calificativul vânzătorului, cu cât e mai aproape de 100 cu atât tranzacţia e mai sigură. Iar înainte de a licita, întotdeauna, contactaţi vânzătorul şi puneţi-i întrebări despre produs, taxe de livrare (shipping) şi dacă obişnuieşte să combine shipping-ul (am întâlnit vânzători care nu combină shipping-ul). Cam asta e tot, restul le veţi prinde pe parcurs. Bănuiesc că nu trebuie să vă spun eu că e bine să licitaţi cât mai spre sfârşit pentru a nu-i stimula pe alţii să vă depăşească, astfel crescând preţul în defavoarea voastră.

Pentru comenzile din afară, cu valoare mai mare de 45 Euro se percepe vamă… sau nu.  Dacă nu aveţi pile, cei de la vamă nu vă dau pachetul până nu mergeţi la un comisionar vamal ( care are numai tariful lui de 400 de lei+ taxă pe fiecare produs în parte, doar ca să vă calculeze cât mai tre să daţi la vamă) apoi plătiţi vama pe colet şi la urmă vă daţi seama că aţi ieşit de 3 ori mai scump. Dacă aveţi pile, sau vameşul e de treabă şi voi păreţi convingători puteţi scăpa şi nevămuiţi. Deci dacă valoarea coletului depăşeşte 45 Euro, rugaţi vânzătorul să îl declare cadou ( majoritatea vă vor refuza :) ) sau gândiţi-vă de 2 ori dacă chiar vreţi să faceţi comanda. În caz de probleme la vamă puteţi lăsa coletul să se întoarcă la destinatar explicându-i problema şi el vă va da banii înapoi ( dacă vrea, iar pe Ebay majoritatea vor).

Aş mai îndrăzni să vă sfătuiesc să nu daţi foreward către o altă adresă mesajelor în care aveţi date personale sau despre o tranzacţie.

Multă baftă şi multă atenţie!

 

4 Responses to “Iar ai dat cu „Shurken-ul” în stânga și în dreapta?”

  1. anais anouk Says:

    si eu ador sa arunc cu „shuriken-ul în stânga și în dreapta” si pana acum sunt fericita care nu s-a fript cu vreo teapa (adica nu mi-au fost furate date de pe card, card clonat sau bani disparuti subit). asta in conditiile in care il foloseste in toate groteke care au POS si platesc si pe net in draci. ma gandesc ca aici vei vrea sa ajungi la terminarea post-ului…

    am insa multe cunostiinte care nu mai folosesc cardul de multa vreme din cauza golului pe care au avut sa-l suporte la buget.

  2. Camelia Says:

    Buna. Si eu am cumparat de la 2 persoane de pe okazii.ro niste farduri ceva mai rare la noi, la jumatate de pret. Si erau originale, si mi-au placut mult. Mi-a fost un pic frica sa nu ma trezesc cu vreo minunatie in colet, dar a fost ok, m-am uitat la calificativele vanzatorului si ambii aveau toate calificativele pozitive

  3. Camelia Says:

    Am platit prin ramburs, nu paypal


Lasă un răspuns

