Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Regula de 3 simplă octombrie 25, 2009

Nu ştiu dacă sunt 100% obiectivă într-o anumită problemă, însă ştiu că sunt 100% împotriva unor decizii judecătpreşti. Dreptatea altora adânceşte nedreptatea mea.

Long story short (pe scurt) eu nu beneficiez de indemnizaţia pentru cresterea copilului pentru 3 săptămâni lipsă din cartea de munca şi un strop de ghinion şi ezitare. Deci eu, teoretic, îmi întreţin copilul din 200 de lei (cât e alocaţia).  După 18 de ani de studii, zeci de interviuri şi concursuri de angajare şi mai mult de 12 luni vechime în muncă, dar întrerupte, valorez 0 ( zero barat) lei. Bun… aşa îmi trebuie, nu?

Când mă gandesc la mămicile de gemeni sau tripleţi care au caştigat în instanţă de 2, respectiv 3 ori indemnizaţia mi se pune o piatră pe suflet. Nu vă gandişi că e invidie. E frustrare! Logica mea îmi zice aşa:

– o mamă care are un copil sub 2 ani, primeşte 600 lei sau 85% din venitul lunar declarat

– o mamă care are 2, 3 sau n copii, născuţi pe rând primeşte o singură indemnizaţie până cel mai mic împlinşte 2 ani, adică tot 600 lei sau 85%

– indemnizaţia ţine locul venitului pe care mama îl obţinea… să zicem mergând la serviciu, da? Statul, bun şi drept cum e, a venit cu varianta de 85% pentru a „susţine” mamele să nu se mai întoarcă la serviciu timp de până la 3 ani ( în fond, eu cred că aşa speră Statul să rezolve problema lipsei creşelor, dar asta e altă temă). De unde rezultă că cei 600 lei/85% ţin locul salatripletiriului sau a venitului lunar. Corect?

– o mamă de gemeni sau de de tripleţi primeşte, în funcţie de veniturile realizate în trecut, 2 ori 600 lei respectiv 3 ori 600 lei, sau 85% + 600 lei respectiv 85% + 1200 lei. Nu contest că a avea grijă de multipleți e istovitor şi costisitor. Dar după raţionamentul de mai sus astfel de mame primesc 2 respectiv 3 salarii odată, pe lună, ca şi cum ele înainte au lucrat 3 servicii simultan sau au avut şi au ziua de 48, respectiv 72 de ore. Ori asta nu e nici logic, nici corect!!!


Nu exclud varianta în care eu mi-am pierdut obiectivitatea datorită faptului că eu nu primesc deloc indemnizaţia pentru 3 saptamani în care am dat 3 concursuri de angajare în sistemul public. Însă îmi place să îmi dau dreptate ca să treacă cei 2 ani mai repede. De ce nu mă întorc la serviciu? E un răspuns care ţine de sistemul de creşe/grădiniţe/ bone/bunici/cunoştinţe raportat la un venit de bugetar despre care voi scrie altă dată.

În condiţiile astea vă urez să ovulaţi cu spor!

 

6 Responses to “Regula de 3 simplă”

  1. danut chidon Says:

    …uluitor ! cu sau fara spor !

  2. Povestiri din orasul viu Says:

    of, imi pare rau sa aud asta, nici un copil nu ar trebui crescut din 200 de lei, si chiar si cei 600-800 mi se par insuficienti.

  3. diana Says:

    Ai încercat să depui dosarul sau ai calculat tu şi n-a ieşit la socoteală numărul de zile? Nu sunt, de fapt, 12 luni, sunt 10 luni complete, 1 luna cu mai mult de jumate şi o lună cu oricât.

    Dacă totuşi tot nu intri, există varianta cu adeverinţă de la medicul de familie că ai născut spontan la mai puţin de 40 de săptămâni. Şi săptămânile rămase până la 40 se calcuează ca şi lucrate.

    Numai să ajungi să depui dosarul la timp, nu mai ştiu care e timpul ăla dar sigur e informaţia pe net.

    • sotiesimama Says:

      Crede-ma, in momentul asta nu se mai poate face nimic.
      Si nu sunt doar 10 luni, sunt 12! Mi-a calculat sefa de serviciu cu o dna. inspector, in audienta. 10 luni se iau in calcul la plata celor 85% dar trebuie, prin lege sa ai 12 luni lucrate inainte.

  4. diana Says:

    Imi pare rău, speram să te ajute cumva experienţa mea. (angajată pe 10 ian, copil pe 3 dec, a fost totul ok cu 10 luni complete, una cu fracţiune mai mare de jumate şi una cu fracţiune mai mică de jumate)


Lasă un comentariu