Sotiesimama's Blog

Just another WordPress.com weblog

Nunta de Lemn iulie 16, 2011

Cu totii ati auzit de Nunta de Argint, nu? Dar cati dintre voi stiati despre Nunta de Bumbac, de Lemn sau de Otel. In popor se sarbatoresc mai multe “nunti”, nu doar cele de 25 si 50 de ani. Apai la 50 de ani  de la casatorie … Doamne-ajuta sa mai fiu si sa imi mai amintesc! Daca noi, nici eu nici sotul, nu ne-am amintit la 2 ani cum sa pretind la batranete sa vina la mine cu flori si tort. Cum va spuneam, mai-mai sa sarim peste Nunta de Bumbac. Noroc cu mama care nu uita nimic si tine la toate astea. Apoi a mai trecut un an, si inca unul si anul asta ne-am straduit mai mult sa tinem minte ca, deh’, e nunta mare… Nunta de Lemn. LA MULTI ANI, SOTULE! Deci ,daca ati crezut ca in poza e un tort in forma de blid de lut cu o lingura de lemn in el puteti fi siguri ca nu v-ati inselat! Era pacat sa nu avem macar un tort simbolizand o familie care e fericita chiar si mancand din acelasi blid, chiar si cu o lingura de lemn. De fapt, se zice ca la fiecare aniversare se ofera cadou simbolul respectivei nunti. La nunta de hartie ceva de hartie – as sugera o Biblie -, la nunta de bumbac ceva de bumbac – lenjerii, prosoape, al de astea – si tot asa la fiecare celebrare. Eu am avut in minte initial o sculptura care sa o intruchipeze pe Fecioara Maria si/sau pe Iisus, la gatul careia sa agat o cruciulita de aur cu data nuntii gravata la vedere… ca sa nu mai uitam! Dar pentru ca asa statuiete am vazut numai prin anticariatele din Brasov, cu ani in urma a trebuit sa improvizez altceva de lemn. Un singur regret am. Ca nu sunt si nasii aici ca sa manance cu noi – am vut sa zic “din acelasi blid :)), dar nu vreau sa sune a lipsa de respect – o felie de tort.

De lingura de lemn e legată o cruciulită cu data nunții gravată – DAR CITIȚI ȘI MAI JOS DE POZĂ.

Daca va intrebati ce alte nunti mai sunt gasiti aici . Va doresc tuturor armonie si liniste in “casa”!

LATER EDIT. În seara de după tort, soțul a venit zâmbind la mine încercând să scoată ceva de la mine. Îmi tot arăta cruciulița… cât de frumoasă e… cât de frumos, aproape perfect e gravată… cu 10 ani mai în urmă. Deci eu în loc să le zic să graveze 2006 le-am zis să graveze 1996. :)) Iar anul ăsta m-am pregătit cu o lună înainte de nunta de zahăr, ca mai apoi să-mi amintească IAR mama că m-am căsătorit în iulie. :)) Și totuși suntem fericiți și ne iubim, chiar dacă bâjbâim după dată. :))

 

One Response to “Nunta de Lemn”

  1. Adela Says:

    La multi, multi ani Ramo va doresc! Noi in septembrie vom sarbatori aceasta nunta de lemn. :-) Sa stii ca nu sunteti singurii care ati uitat de aniversare, si noi am uitat de cea de anul trecut, ne-a adus aminte soacra mea :-)


Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.